Rabu, 9 Februari 2011

Harga Sebuah Cinta



Assalam semua, 
Sebenarnya telah lama aku selesai membaca novel ni dan aku sungguh tak sangka yang aku mampu menghabiskannya dalam masa satu hari......... Mungkin kerana cara pengolahan jalan ceta ni yang membuat aku ingin tahu dan ingin tahu dan ingin tahu.... hehehehe   http://www.emocutez.com

Tapi aku rasa kagum dengan ceta nie sbb baru aku temui pada novel dimana Heroin dia iaitu Fea yang diminati oleh 3 lelaki dalam masa yang sama.... Tak dapat ku gambarkan sekiranya ini terjadi d alam nyata ini... tp bertuah sungguhkan jadi perempuan seperti dia tu..... 

Kay lah berbalik kepada ceta ni, Fea terpaksa memilih antara 3 org jejaka.... Arman, Ikmal dan Zhafir..... 
Arman - cinta pertama nya...tp keluarga lelaki ini memilih kebendaaan sedangkan masa tu Fea hanya anak orang gaji di rumah itu........ Bertahun tak berjumpa...tapi Fea kuat mengatakan yg cinta nya masih pada Arman..... Datang pula Ikmal, abang sepupu kepada teman karibnya Zura...... sudah mempunyai kekasih Nisha, tp lama kelamaan terpikat juga ngan Fea....... sehingga sanggup untuk memutuskan Nisha ..... huhuhuu *apalah lelaki nie....mudah tergoda ye*... dan pada masa yang sama Fea kerap bertembung juga ngan Zhafir iaitu abang kepada Zura. Bertemu kembali ngan Arman di tempat kerja tetapi Zura telah menganggapnya kekasih hati..... Fea serba salah..... sayang akan persahabatan degan Zura.... seperti rela untuk melepaskan Arman apalagi Zhafir menghadirkan diri untuk menagih cinta Fea..... 
Akhirnya, demi Zura, Fea memilih Zhafir...... dan bermula lah kisah perkahwinan mereka.....
Biasalah jalan ceta seterusnya....mesti akan ada pergolakan..... di mana timbul kembali kekasih kepada Zhafir.... Arman kemalangan....  dan di sinilah bagi aku klimak ceta ni...... ada part sedih sehingga menitik juga airmata ku *hehehe perasan lah tu*.... Fea merajuk ...dan Zhafir yang menyesal dan berusaha tuk memujuk Fea..... n for me this the romantik part lah.......seronok baca bahagian yang akhir ini....... 

Kalau nak tau selanjutnya..... baca lah ye...hehehehe

Aku bagi novel ini 9/10 bintang.....banyakkan....

Pada Hani Fazuha, Tahniah ...kerana berjaya menghasikan novel ini http://www.emocutez.com...... Jalan ceta yang tidak memeningkan kepala aku..... So happy with this novel.... 
http://www.emocutez.com


So tu lah saja.....  untuk Lukisan http://www.emocutez.comku...... 




Senyum dan ceria selalu,

Noraidah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan